De trein was ook niks - Reisverslag uit Rühstädt, Duitsland van Wilma Andres - WaarBenJij.nu De trein was ook niks - Reisverslag uit Rühstädt, Duitsland van Wilma Andres - WaarBenJij.nu

De trein was ook niks

Door: Wilma Andres

Blijf op de hoogte en volg Wilma

17 Juni 2016 | Duitsland, Rühstädt

Regen voorspeld, regen op de kop. Dauerregen nog wel, die "dauert" zo'n beetje de hele dag. Onze overweging was om eventueel met de trein naar ons volgende stadje te gaan, maar omdat de trein geen Elbe Radweg kent en ons volgende stadje geen station heeft, was dat helemaal niks. Dus toch maar op pad en kijken wat het wordt.

Tot een uur of twee hadden we de regenjassen nodig, daarna werd het droger.
Onderweg was het gezellig toeven in een Gaststube met terras. Er zaten meer fietsers: je kent ze meteen aan de tassen. Lorenz zijn fiets krijgt veel goedkeurende blikken en het gesprek gaat al gauw over techniek en fietsenmerken: het aantal Gänge, (versnellingen), Pinion en zo.

En zo belandden we na wat afsnijdingen en een omweg vanwege dijkwerkzaamheden, in het ooievaarsdorp: Rühstädt, waar de inwoners hun best doen om ooievaars op hun dak te laten nestelen. Minstens 30 nesten zijn hier bevolkt en de klepperende beestjes kregen dan ook al onze aandacht tijdens onze rondwandeling. In een bepaald jaar hadden ze hier 56 broedende paartjes, die 96 jongen grootbrachten.

Wat onze dag compleet maakte was het FC-Twente-nieuws. Daar kunnen we goed van slapen vannacht.

• 17 Juni 2016 - 21:27

Annie De Snoo:

Gezellig met zoveel ooievaars, grote gezinnen daar zeker?? Leuk dat je op zo'n fietstocht zoveel contact hebt met andere fietsers, dat schept toch een band he dat fietsen En ja ik dacht al dat jullie heel blij zouden zijn met goede nieuws FC Twente!