Presidents on the rocks - Reisverslag uit Hot Springs, Verenigde Staten van Wilma Andres - WaarBenJij.nu Presidents on the rocks - Reisverslag uit Hot Springs, Verenigde Staten van Wilma Andres - WaarBenJij.nu

Presidents on the rocks

Door: Wilma Andres

Blijf op de hoogte en volg Wilma

31 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Hot Springs

Mount Rushmore is the place to be, als je de presidenten: Washington, Jefferson, Lincoln en Roosevelt samen wilt ontmoeten. Hun blik is streng, maar niet onvriendelijk. Echter hun hoge positie laat het niet toe, je rechtstreeks aan te kijken.
Deze vier leiders, die Amerika van de koloniale tijd naar de 20ste eeuw leidden, laten ook nu nog een grote indruk achter.

Het is ons gelukt om door middel van een selfie ons hoofd groter te krijgen dan de monumentale presidentiële hoofden, uitgehouwen uit de rotsen.
Wij wilden ook wel eens weten hoe dat voelt.

Het weer was wisselend vandaag, daarom konden we genieten van prachtige wolkenluchten met dreigende plensbuien en onweer.

Wij hadden geen last van de regen, maar de old-timer-bezitters, die in ons hotel logeerden voor hun weekend-show, moesten vanmorgen en vanmiddag met hun zeempjes en handdoekjes in de weer om de schitterende wagens weer glimmend droog te poetsen. Wij hoefden het tafereel van zo'n dertig poetsende mannen alleen maar gade te slaan vanaf ons balkonnetje.
Zo kun je ook genieten.

• 01 September 2014 - 09:03

Hans:

Wilma, die man naast je is dat ook een president? Haha
    Ik zie en lees dat jullie weer lekker genieten van grootse en kleine dingen.
    Hopelijk blijft het weer jullie op een prettige manier begeleiden en de natuur en bezienswaardigheden jullie telkens verrassen.
    Hier in Tilburg hebben Wim Helma Ine en ik ons gisteren nog voorbereid op het familiefietsweekend in de Eifel over 2 weken. Maar hopen dat we goed weer hebben.
    Komend weekend de Ten Miles en de verjaardag van Annet.
    Misschien dat we het er over gaan hebben in welke rots we jullie gaan uithakken..............en op welke fiets we Theo de Tour de France in gaan sturen. Stof genoeg om te praten haha.
    Wilma en Lorenz, geniet verder van jullie reis en graag tot het volgende bericht.
    Lieve groet Hans en ook van Ine

• 01 September 2014 - 18:38

Mariejose:

O,ik weet nog hoe het was toen wij daar stonden. Mooi gemaakt dachten we. een Amerikaanse die naast ons stond zei dat je er eigenlijk om10 uur 's avonds moest zijn omdat dan het volkslied ook wordt gespeeld. Ze was er erg emotioneel bij. Dat vonden wij natuurlijk erg overdreven. Wat we wel erg interessant vonden was de film over hoe het is gemaakt. Hebben jullie die ook gezien?
    Mooi om jullie ervoor te zien en leuk om telezen wat jullie beleven. Nu op naar Yellowstone?
    Geniet nog en hopelijk met heel mooi weer vooral in de parken.
    Liefs van Mariejose (en ook van Kees)