Jas kapot geknipt - Reisverslag uit Lingen, Duitsland van Wilma Andres - WaarBenJij.nu Jas kapot geknipt - Reisverslag uit Lingen, Duitsland van Wilma Andres - WaarBenJij.nu

Jas kapot geknipt

Door: Wilma Andres

Blijf op de hoogte en volg Wilma

09 Juni 2018 | Duitsland, Lingen

Na 75 km fietsen zitten we vanavond 5 km van Lingen af in Baccum: klein dorpje en niets te beleven. Zelfs het restaurant bij ons hotel is op zaterdag dicht, dus voor eten moeten we naar Lingen.

Onderweg was er een wegafsluiting, omdat er een nieuwe weg werd aangelegd. Omdat fietsers er wel langs mochten, konden we van de gelegenheid gebruikmaken om de nieuwe weg vast in te rijden. Minstens 8 km fietsten we op superglad wegdek in plaats van op het door wortelopdruk hobbelige fietspad. Kwam nog bij dat de eikenprocessierups in de eiken zat naast het fietspad. Zo hoefden we er niet onderdoor te fietsen. We kennen de narigheid van die beestjes maar al te goed.

Er viel niet echt wat te beleven vandaag: dezelfde graanvelden, geen dartel springend hertje op ons pad, geen spannende onweerswolken in de lucht. Het was duidelijk zaterdagmiddag en dan zijn hier de winkels dicht en dus weinig volk op straat.

Op weg naar ons avondeten in Lingen had Lorenz de pech dat het windjasje op de bagagedrager vastliep in de schijfrem achter. Met geen mogelijkheid kregen we dat eruit en het wiel zat muurvast. Schaar geleend bij een hotel in de buurt. Jas kapot geknipt, maar dat loste niets op. De chef-kok van het hotel daar (er lopen hier niet zomaar vaklui op straat) hielp ons met een tang de zaak zover uit het wiel te “roppen” dat het wiel weer draaide. Bij een tankstation verderop hielp een monteur ons met nog een andere tang. De fiets doet het weer, maar er zit nog stof tussen de schijf van de rem.
Daar moet volgende week een fietsenmaker naar kijken.

Gek dat deze dingen altijd gebeuren als alle zaken dicht zijn, maar Lorenz kan morgen in ieder geval naar huis fietsen.

• 09 Juni 2018 - 20:09

Anneke:

Het was vast de gele jas die nu in ontelbare stukjes is! Geen last meer van kleine beestjes die zich tot de gele kleur aangetrokken voelen.
    Vandaag heb ik ook ruim 50 km gefietst op m’n gewone fietsje.
    Nog één stukje en dan slapen jullie weer in je eigen bed!

• 09 Juni 2018 - 21:29

Annie De Snoo:

Lekker zoeven op een glad wegdek maar ai wat een pech Jas weg! Dat was even vervelend Fijn dat er altijd mensen zijn die willen helpen Gr Annie