In de feestzaal - Reisverslag uit Leese, Duitsland van Wilma Andres - WaarBenJij.nu In de feestzaal - Reisverslag uit Leese, Duitsland van Wilma Andres - WaarBenJij.nu

In de feestzaal

Door: Wilma Andres

Blijf op de hoogte en volg Wilma

04 Juni 2018 | Duitsland, Leese

We hebben wat buiten de route om gereden vandaag. Het wordt ons soms groen voor de ogen van al datzelfde groen: zó eco zijn we nou ook weer niet.

Op onze “eigen route” zagen we plots een schutsluis in werking, die twee vrachtschepen van laag naar hoog water bracht. Altijd een imposante aangelegenheid, waar wij niet ál het fijne van af weten. We hadden een hele theorie over de kabel die dwars over het water gespannen aan katrollen was bevestigd, maar het duurde te lang voor we het in werking konden zien. We zijn daar nog niet uit.

Rijdend door Porta Westfalica kun je niet om het 88 meter hoge Denkmal van Karl Wilhelm heen. Hoog troont hij boven de stad uit. Hij stond nog een beetje wazig te wezen in de nevel toen we in de buurt waren.

Zo tuttelden we rustig naar Leese, een onbeduidend dorp tussen de watermeren van de Werra, maar je kunt er goed slapen en we hebben een groot terras bij onze kamer. Onze fietsen gingen door de voordeur van het hotel naar de feestzaal.
Wordt die ook nog eens gebruikt!

• 05 Juni 2018 - 17:42

Annie De Snoo:

Ja snap ik, al dat groen, je wil ook wat variatie natuurlijk! Het geheim van de sluis zou ik maar eens aan Kees vragen als jullie terug zijn ha ha ha Gr Annie