Foute wegen - Reisverslag uit Köthen, Duitsland van Wilma Andres - WaarBenJij.nu Foute wegen - Reisverslag uit Köthen, Duitsland van Wilma Andres - WaarBenJij.nu

Foute wegen

Door: Wilma Andres

Blijf op de hoogte en volg Wilma

16 Juni 2017 | Duitsland, Köthen

Veel regen, veel wind, veel wegen, bezaaid met dennenappels, veel foute kilometers.
Ja, het kan niet altijd zondag zijn.

We vertrokken vanmorgen om 8:00 uur uit Wittenberg en zagen na twee uur en 34 km moeizaam fietsen dat het nog 12 km naar Wittenberg was.
Dan klopt er iets niet en gaat er een raar balerig gevoel door je heen. Helemaal fout naar het noorden i.p.v. naar het westen gefietst. Moesten we weer helemaal terug richting Wittenberg.

Voorbijkomende fietsers hebben ons geholpen een verkorte weg te vinden naar Dessau, zodat we geen extra 45 kms hoefden af te leggen.

Het was dan ook niet zo gek dat we erg blij en erg moe waren toen we om kwart voor zes bij het hotel aankwamen.

Moe van 95 km fietsen.
Moe van knoerum harde tegenwind de hele dag.
Moe van zes keer de regenjas aan en uit doen.
Moe van die nare goedkope Oost-Duitse kiezelwegen waar je half met de banden inzakt.
Moe van het slalommen om de dennenappels heen die met miljoenen op de weg lagen.

Maar blij...
dat we bij het hotel in Köthen waren en onze fietsen onderdak kunnen staan.
En blij dat hier weinig bezienswaardig is, want daar hebben we even geen zin in.
En blij dat we er vanavond lekker om kunnen lachen.

• 17 Juni 2017 - 21:06

Anneke:

Always keep smiling, en dat hebben jullie vast wel gedaan, al was het niet tijdens die verkeerd gereden wegen met een beroerd wegdek maar 's avonds met een lekker drankje erbij was het leed waarschijnlijk weer snel vergeten.
    Vandaag denk ik, beter weer gehad. Wij tenminste wel in Berlijn. Omdat we deze keer niet zo lang hier blijven, zijn wij maandagochtend alweer thuis. De trein gaat sneller dan de fiets, al zien jullie heel wat meer en beleef je nog eens wat.
    Nog heel veel fietsplezier en goede routes!