Een kletsnatte klimdag - Reisverslag uit Bra, België van Wilma Andres - WaarBenJij.nu Een kletsnatte klimdag - Reisverslag uit Bra, België van Wilma Andres - WaarBenJij.nu

Een kletsnatte klimdag

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

17 Augustus 2010 | België, Bra

Om half acht vanmorgen waren we aan het fietsen, want dit is een zware klimetappe met volgens mij colletjes van de eerste categorie.
Het regende pijpestelen, dus besloten we toch nog de regenkleren aan te doen en ik pakte nog een warme lange broek onder uit de tas.

De route was mooi, maar als het zo hard regent kijk je eigenlijk alleen maar voor je. We moesten wel een aantal keren van de fiets omdat we anders omvielen: zo steil was het. Dan ga je niet hard: 4 km per uur. En het is zwaar zwoegen, want die fiets met de tassen eraan moet toch ook naar boven: naar 525 meter hoog.

We hebben veel rustpauzes genomen en dan hadden we gelukkig nog iets lekkers: de koekrepen van Verkade (?) deden wonderen. Het was moeilijk om een café te vinden voor koffie.
Uiteindelijk toch een tearoom langs de weg, waar we lekker een crêpe hebben gegeten voor de lunch.

Al met al waren we toch nog redelijk vroeg op ons overnachtingsadres: 16:00 uur.

Onderweg moesten vonden we, ondanks de hele dag regen en geen zon gezien, dat we een mooie vakantie hadden en dat we de eerste drie dagen met volle tevredenheid doorbrengen.

Morgen nog een dag België en dan zijn we aan de Franse grens. Traject morgen: ongeveer 120 km.

Tot een volgende keer.

• 17 Augustus 2010 - 17:23

Charles Aerssens:

Hallo Wilma en Lorenz, jullie zijn onder deze barre omstandigheden wel echte doorzetters. Veel bewondering voor de inspanningen in de Ardennen. Volhouden, want Lourdes is nog ver!! Groetjes Kitty en Charles

• 18 Augustus 2010 - 00:45

Lorenz Jr:

Fijn om te horen dat jullie, ondanks het slechte weer en de lange etappe, goed de dag zijn doorgekomen. Hopelijk zijn de kleren op tijd droog voor het volgende stuk. Succes weer komende dagen. We houden de berichtgeving met veel spanning in de gaten. Geniet!
    Liefs Lorenz

• 18 Augustus 2010 - 15:39

Jos En Marianne:

Hoi W&L, Dat zal niet meevallen zo kletsnat fietsend klimmen. Ik zag wel dat jullie goede fietstassen hebben. Uit ervaring weet ik dat daar altijd iets droogs in zit. Goede tocht verder, groet van J&M

• 19 Augustus 2010 - 18:16

Harry En Janny:

ha luitjes,

jullie zijn uiteraard bekend met het liedje : en van je hela hola......... Volhouden dus en daar twijfelen we niet aan!!
    Vandaag kregen jullie (dus wij) bezoek van Trebbe. Deze mensen waren van plan om het hele plafond eruit te halen. Uiteraard hebben we daar een stokje voor gestoken. Zij wachten nu tot jullie weer thuis zijn.
    Lieve Groeten,

Harry en Janny

• 19 Augustus 2010 - 19:04

Kees En Annie:

Hoi Lorenz en Wilma, Het weer wordt hier nu beter (donderdag) we hopen dat dat voor jullie daar ook zo is. Het fietst allemaal wat gezelliger toch?? Maar jullie zijn echte kanjers hoor, als het weer zo slecht is toch doorzetten, petje af. Enne..... gewoon volhouden hoor, jullie komen er wel! Groetjes, Kees en Annie

• 20 Augustus 2010 - 09:09

Sjoerd En Jettie:

Wij lazen pas later van jullie fietsreis naar lourdes.Fantastisch hoor!
    Wij hebben bewondering voor jullie.Wij gaan dit zeker goed volgen.En wensen jullie een fantastische reis!

• 20 Augustus 2010 - 21:24

Helma En Wim:

Leuk jullie ervaringen te lezen!
    Jammer dat het weer tegenzat, maar nu is het beter en kunnen de natte kleren weer opdrogen. Geniet verder van de reis en alles wat je onderweg tegenkomt.
    Doe je de groeten van ons in Lourdes?