Mannen... geef ze draken... - Reisverslag uit Karlsruhe, Duitsland van Wilma Andres - WaarBenJij.nu Mannen... geef ze draken... - Reisverslag uit Karlsruhe, Duitsland van Wilma Andres - WaarBenJij.nu

Mannen... geef ze draken...

Door: Wilma Andres

Blijf op de hoogte en volg Wilma

10 Juni 2019 | Duitsland, Karlsruhe

Ze sloegen d’r wel op vroeger hier, als je de standbeelden moet geloven.
Draken en ander wild gespuis werden met knotsen en speren bestreden. Stoere mannen lieten ook toen al graag zien, hoe moedig en krachtig ze waren.
Ik denk maar zo: zolang het bij dit soort wezens blijft....

Een regendag voorspeld vandaag. Dus improviseren.
We gaan, net als vroeger met onze ouders, “een eindje toeren met de auto”.

Zo kwamen we bij het alleraardigste Ettlingen: mooie Altstadt dichtbij Karlsruhe, met bloemetjes overal, een rivier met mooie bruggetjes, heel veel torens en interessante poppetjesfonteinen. Ondanks de regen een juweel van een stadje, waar we met plezier een droog uurtje romantisch hebben rondgewandeld.

Na de middag pakten we de fiets om een rondje kasteelpark en stadsroute te doen, tot het begon te gieten. Gelukkig hoefden we nog maar 5 km naar het hotel.

De natte broeken zijn inmiddels opgedroogd.

Morgen naar huis: 500 km noordwaarts.

• 10 Juni 2019 - 17:29

Annie De Snoo :

Nou dat was dan net iets geweest voor Lorenz en Kees met al die draken ha ha ha Wie weet als ze wat groter zijn Hier is het weer heel wisselvallig Gisteren prachtige dag, eergisteren flink storm en lagere temperaturen en vandaag leuke dag maar einde middag onweer en regen Hopelijk morgen weer een gezellig zonnetje voor jullie Groetjes Annie