Felgenfest - Reisverslag uit Rinteln, Duitsland van Wilma Andres - WaarBenJij.nu Felgenfest - Reisverslag uit Rinteln, Duitsland van Wilma Andres - WaarBenJij.nu

Felgenfest

Door: Wilma Andres

Blijf op de hoogte en volg Wilma

03 Juni 2018 | Duitsland, Rinteln

De rattenvanger hebben we vandaag in actie gezien. Waren het in het sprookje ratten en kinderen vanaf vier jaar, hier lieten de toeristen zich vangen door de man met zijn fluit.

Hameln was een alleraardigst stadje. Door de hele stad heen zag je koperen ratjes op het plaveisel.

Verder was het in de hele omgeving: Felgenfest. Honderden mensen op de fiets, straten afgezet, muziek en tientallen gestalde fietsen bij pauzeplaatsen. Wat we ervan begrepen was dat het een soort avondvierdaagse was, maar dan op een zondag overdag.

Wat we ervan vernamen was dat wat aantuttende fietsers voor onze neus niet opzij wilden/konden en de weg soms gewoon bezaaid was met dikke en dunne, grote en kleine, blotige en preuts ingepakte, oude en jonge mensen op velerlei soorten fietsen. Kortom: HÉT fietsfestijn van het jaar hier. Was wel lachen.

Om half vier kwamen we op onze eindbestemming van vandaag: Rinteln met een hotel aan de route en uitzicht op een strandje aan de Weser.

Ze vieren boerenlanddag vandaag ofwel braderie. Die gezelligheid pikken we nog mee.

• 03 Juni 2018 - 19:45

Anneke:

Dat jullie op de zondag van het ene “feestje” naar de andere fietsen, verbaast mij niets. In de zomermaanden wordt er van alles en nog wat gevierd. Zo was het vandaag in ons minidorp het Brunnenfest. Ooit is er een fontein op het pleintje geplaatst en dat moet dus jaarlijks gevierd worden. Dus volop bier, braadworst, koteletten en voor de kinderen - en vaak ook de groteren - wafels en pöfferkes. Ik heb nog ijverig een paar uur pöfferkes gebakken. Zijn wel anders dan de Nederlandse poffertjes, een stuk groter en dikker en met rozijnen.

Het weer ziet er voor de komende week prima uit, zo’n 23 graden en droog, dus heerlijk om te fietsen.

• 03 Juni 2018 - 20:20

Manon:

Wat een gezelligheid onderweg! Altijd wat te zien en te beleven. Dat is genieten en echt vakantie!

• 04 Juni 2018 - 17:22

Annie De Snoo:

Wat leuk dat je daar toevallig op uit komt rijden! Die gezelligheid pik je dan toch maar mooi mee Toch weer eens wat anders dan hier Hup weer door naar de volgende festiviteit Gr Annie