Weggesaneerd - Reisverslag uit Wernigerode, Duitsland van Wilma Andres - WaarBenJij.nu Weggesaneerd - Reisverslag uit Wernigerode, Duitsland van Wilma Andres - WaarBenJij.nu

Weggesaneerd

Door: Wilma Andres

Blijf op de hoogte en volg Wilma

18 Juni 2017 | Duitsland, Wernigerode

Vandaag was het een dag, zoals het moet zijn: wolken en zon, niet te warm en vooral: weinig wind.

En niet te vergeten: vaderdag! Lorenz en Manon bellen om even wat bij te praten. Leuk om iets van het thuisfront met hun kindjes te horen.

De klimmetjes beginnen vandaag echt, want we gaan de Harz in.
Het betekent ook: mooie vergezichten met vele kleuren groen en graan.
De klaprozen geven nog dat extra tintje, want in Nederland is deze plant tussen het graan al jaren weggesaneerd.

We komen aan in een prachtig stadje met Fachwerkhaüser: Wernigerode.

Een prachtige stoomlocomotief rijdt geregeld voor ons hotel heen en weer naar voor ons onbekende bestemming. We zien vanuit het raam hoe hij kolen bijlaadt.

In het restaurant komt een miniatuur stoomlocomotief met open wagon over de rails langs de tafels onze drankjes brengen.

Na een lekker dinertje maken we nog een ommetje hier door de stad, bereiden de route van morgen voor en gaan lekker een tukje doen.

• 20 Juni 2017 - 22:14

Marleen:

Mooie foto's. Herkenbaar die klaprozen onderweg. Zie je in Nederland niet veel meer. Net als korenbloemen. Dan moet ik altijd denken aan de rand van het weiland richting kanaal. Tegenover 'de bos van ome Harm'. Maar dat is al een tijd geleden.
    (Toen reden die treinen met drank nog niet, ha ha)