Tompouce - Reisverslag uit Nachterstedt, Duitsland van Wilma Andres - WaarBenJij.nu Tompouce - Reisverslag uit Nachterstedt, Duitsland van Wilma Andres - WaarBenJij.nu

Tompouce

Door: Wilma Andres

Blijf op de hoogte en volg Wilma

17 Juni 2017 | Duitsland, Nachterstedt

Poep aan de schoen, maar ik had er in eerste instantie geen erg in en sprong vol goede moed na een drinkpauze op de fiets. En zo ging het van kwaad tot erger, want toen zat de geurige bruingele gelei ineens in alle kieren en gaatjes van de trapper.
Bah wat een vies gedoe!

Nog meer als je er niet de rest van de dag mee rond wilt fietsen.
Dus aan het werk en pulken met stokjes en blaadjes. Zelfs de fles drinkwater werd aangerukt. Kostte een kwartiertje, maar daarna voelden trapper en schoenzool niet meer als een tompouce aan.

We hebben veel korte pauzes ingelast vandaag, want door de harde tegenwind was het vermoeiend fietsen.
De vele "natuurwegen" vandaag waren niet geplaveid met biljart-laken en daardoor hoorde je nog wel eens een "Mwoahhh!" of het synoniem van "Rhodondendron!!!", want je werd gelanceerd door onvoorziene knipgaten in de weg en wortelopdruk. De landing terug op het zadel was dan nl. niet hetzelfde als bij een springkussen.

Maar al met al zijn we 78 km naar het westen opgeschoten met 6 uur fietsen en 3 uur pauzeren. Het begint warempel op een werkdag te lijken.

We zitten in Nachterstedt bij twee meren. Die hebben we onderweg al gezien, dus kunnen we met een gerust hart deze dag horizontaal afsluiten.

• 17 Juni 2017 - 21:16

Mariejose:

Ook wij hebben vandaag regelmatig de fietspaden in Duitsland verwenst. Wij denken dat ze fietsers niet zo belangrijk vinden. Smalle fietspaden langs een drukke weg of hobbel de hobbel, en maar hopen dat je tas niet van de fiets afschud.
    Wij krijgen morgen oosten wind en dat wens ik jullie ook toe. Veel fietsgenoegen morgen.

• 18 Juni 2017 - 07:59

Annie De Snoo:

Ja ja ja hondenpoep een wereldwijde ergernis begrijp ik, niet leuk, maar goed De fietspaden zijn ook een uitdaging begrijp ik Ja het is niet overal zo strak geregeld als in Nederland dus goed oppassen voor vallen, goede reis verder