Rotbeestjes - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Wilma Andres - WaarBenJij.nu Rotbeestjes - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Wilma Andres - WaarBenJij.nu

Rotbeestjes

Door: Wilma Andres

Blijf op de hoogte en volg Wilma

20 Juni 2016 | Duitsland, Hamburg

De voor ons laatste Elbe-etappe gaat naar Hamburg. Mooi weer vandaag, niet te lange tocht, dus komen we om 13:00 uur in deze prachtige stad aan. Nog volop tijd om lekker te slenteren door deze heerlijke stad. De treinkaartjes naar Münster, hebben we vanmiddag op het station gekocht, zodat we daar morgenvroeg geen gestress over hebben.

Daarna gaan we als een speer naar een drogist voor een anti-jeuk-middel, dat achteraf maar matig werkt.
De eikenprocessierups heeft ons flink te pakken gehad: eergisteren al. En de haartjes zitten overal, want het aantal jeukbultjes groeit alleen maar. De benen en hals en nek zitten vol met wel meer dan honderd bultjes. Een natte handdoek geeft wel wat verlichting, maar daar kun je niet mee fietsen of door de stad lopen: rotbeestjes!

Het is genieten in Hamburg! We kennen de stad en het is fijn om hier te zijn. Veel kopen kunnen we niet met twee volle fietstassen, maar een mooi nieuw Odlo-hemdje gaat morgen meteen aan.

• 20 Juni 2016 - 20:48

Manon:

Gatsie! En wij hier maar klagen over (enkele) muggenbulten. Hopelijk is de jeuk gauw over. Nog even van t mooie Hamburg genieten dus en dan weer richting huis. Ook fijn. Goeie treinreis alvast (hopelijk prettiger dan heenreis ;-) En dan nog 1 dagje fietsen. Jullie komen precies op tijd voor t mooie weer (Vandaag nog veeeel regen).

• 20 Juni 2016 - 21:54

Annie De Snoo:

O dat is vervelend die rupsenhaartjes, onder eikenbomen door gereden dan? Want daar zitten ze in he? Zoiets kun je bijna niet voorkomen Een goede treinreis naar Munster Gr Annie de Snoo PS Als het allemaal lukt komen Evelien en Lorenz en de kleine man donderdag weer thuis