Morgen - Reisverslag uit Tangermünde, Duitsland van Wilma Andres - WaarBenJij.nu Morgen - Reisverslag uit Tangermünde, Duitsland van Wilma Andres - WaarBenJij.nu

Morgen

Door: Wilma Andres

Blijf op de hoogte en volg Wilma

16 Juni 2016 | Duitsland, Tangermünde

Krantenlezende bankzitters, conditie-verhogende of bmi-verlagende hardlopers en vakantiefietsers zoals wij: we kwamen ze allemaal tegen vanmorgen in het park, waar we vanuit Magdeburg doorheen fietsten. We wensten ze allemaal: "Morgen!" (Gek eigenlijk dat je met dat woord 'vandaag' bedoelt.)

Gezellig wel om in zo'n groot soort stadstuin te fietsen. Je wordt wel moe van al dat groeten, maar verderop was de rust weergekeerd en zagen we weer de mooie wolkenluchten, de akkers met hun blauwe, groene en gouden gewassen en het knallige rood van de klaprozen.

Soms vonden we het dan weer té rustig, want als het koffietijd is, moet je maar afwachten of het volgende kleine prutsdorpje een bakker heeft. Niet dus..... óp naar het volgende dorp over 3 of 5 km. Oók geen bakker en in het volgende dorp ook al niet. En nét als je er dan een beetje sikkeneurig van bent, zie je er toch een.

Echter voor onze lunchstop grepen we mis vandaag. Nergens iets om te eten. Het rolletje koekjes voldeed eigenlijk ook niet. Uiteindelijk waren we om half drie, na 75 km fietsen, op de plaats van bestemming, in Tangermünde, en maakte een salade met een pintje alles weer goed.

• 17 Juni 2016 - 18:54

Lorenz :

En het nieuws vwb FC Twente maakt ook een hoop weer goed natuurlijk!
    Proost!