Reha - Reisverslag uit Barby, Duitsland van Wilma Andres - WaarBenJij.nu Reha - Reisverslag uit Barby, Duitsland van Wilma Andres - WaarBenJij.nu

Reha

Door: Wilma Andres

Blijf op de hoogte en volg Wilma

14 Juni 2016 | Duitsland, Barby

Een dagje geen internet, maar wel regen.

Slakken hadden de Elbe Radweg ook ontdekt vandaag. Het was moeilijk om ze niet te pletten. En het gezegde dat ze regen aanbrengen kwam weer eens uit: we werden getrakteerd op een paar flinke onverwachte buien. Donder en bliksem in het open veld maakten het extra spannend vandaag. De bomen dienden als paraplu en wat snel komt is ook snel weer weg, dus na een minuut of tien was de zon er weer en droogden we ook wel weer op.

Barby is een klein plaatsje met een paar grote kerken, een terras en een goede Chinees. Lorenz vindt dat er hier een vreemde lege sfeer hangt: weinig mensen op straat. Er is een groot reha-instituut, waar we dwars door de tuin liepen naar het centrum. Je zit de mensen die daar buiten op de bankjes zitten dan toch een beetje raar aan te kijken. Rehabiliteit: waarvoor zou jij hier zitten? Drank? Drugs? Er waren ook een paar exorbitante dikkerds, die we stiekem het bezichtigen waard vonden. Ze zaten in de tuin een kaartje te leggen. Later hoorden we dat reha toch meer revalidatie is, dus wel onschuldiger dan we dachten.

Nu snapten we ook beter het bordje dat we tegenkwamen voor de rokers:

50 m zur Raucherinsel
das schaffen Sie noch!

Wij waren in ieder geval blij dat wij hier morgen gewoon weer gezond verder gaan.

• 17 Juni 2016 - 14:26

Annie De Snoo:

Ha ga ja zo krijg je vaak een verkeerde 1e indruk!! Maar leuk toch om dat ook weer meegemaakt te hebben! Enne gied nieuws he komt net binnen FC Twente heeft kort geding gewonnen ze blijven in de eredivisie!! Gr Annie de Snoo