Sliding - Reisverslag uit Bad Schandau, Duitsland van Wilma Andres - WaarBenJij.nu Sliding - Reisverslag uit Bad Schandau, Duitsland van Wilma Andres - WaarBenJij.nu

Sliding

Door: Wilma Andres

Blijf op de hoogte en volg Wilma

10 Juni 2016 | Duitsland, Bad Schandau

Het was een beetje zo'n dag van: jasje-aan, jasje-uit. Als de zon achter de wolken kroop, friste de tegenwind de heleboel op en hielp de beschutting van de bomen niet meer. Wel mooi fietsweer overigens.

We moesten langs de fietsenmaker vandaag, want er was een schijfrem vastgelopen, waardoor Lorenz een dikke twintig km extra zwaar moest trappen. Het euvel was snel verholpen, de schaafwonden aan arm en been zullen er langer over doen. Losliggende steentjes in een bocht waren de oorzaak van een niet geplande sliding. De gekochte pleisters hebben we achteraf toch niet nodig gehad.

Ons hotel staat vanavond in Bad Schandau, een grensplaats en kuuroord. We hebben Tsjechië verlaten. Heerlijk om weer in Duitsland te zijn, waar we gezelliger met de mensen kunnen praten en ook belangrijk: waar ze lekkere bakkertjes hebben, die tien soorten gebak aanbieden bij de koffie.
Een tegenvaller was dat we voor het hotel drie km de heuvel op moesten. Het is hier zo steil, dat we die halve afstand gelopen hebben en dat was zwaar schuiven. Gelukkig hebben ze hier een mooi terras met lekker bier, was het forelletje prima klaargemaakt en ligt het bed heerlijk.

• 10 Juni 2016 - 21:46

Anneke Schenk:

Hoi Wilma en Lorenz!

Wat goed dat jullie weer een grote fietstocht maken. Levert meteen gratis souvenirs op zoals blauwe plekken en schaafwonden. Maar als je geduld hebt, verdwijnen die ook weer.
    Het belangrijkste genieten van de omgeving en dat doen jullie vast wel.
    Wij zitten momenteel een stuk oostelijker dan jullie en wel in het midden van Duitsland, dichtbij de Fuldaquelle. Vandaag was het hier schitterend weer. Fietsen vinden we hier te inspannend dus houden we het bij lopen.
    Veel plezier verder, hoop dat het een mooie reis wordt en geniet van de keuze die de bakkers te bieden hebben.