Bergen, bomen en beesten - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Wilma Andres - WaarBenJij.nu Bergen, bomen en beesten - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Wilma Andres - WaarBenJij.nu

Bergen, bomen en beesten

Door: Wilma Andres

Blijf op de hoogte en volg Wilma

10 September 2014 | Canada, Jasper Park Lodge

Als je "kermis" ziet langs de kant van de weg hier, moet je zorgen, dat je erbij komt.
Het fenomeen uit zich in langzaam rijdende en stilstaande auto's en uitstappers, die een camera of fototoestel in de aanslag hebben.

Meestal wordt er dan een dier gespot.
Wij zijn nog niet goed in het spotten en moeten het hebben van dit soort kuddegedrag.

Zo zagen wij vandaag een paar mooie beesten, toen we onderweg waren naar een mysterieus meer: Lake Medicine.
Dat meer is in het voorjaar en in de zomer zo'n 30 meter diep, maar stroomt in de herfst, als een badkuip, bijna helemaal leeg door een stelsel van ondergrondse waterwegen. De indianen geloofden dat de geesten daar invloed op hadden en waren bang voor de omgeving van dit meer. Het raadsel van het leeglopen schijnt nog niet te zijn opgelost.
Wij zagen nog water aan de noordkant, maar de andere kant van het meer was al leeggelopen.

Mooi helder weer vandaag maakte ons uitstapje naar de bergen tot een prachtige, maar wel koude dag. Er lag nog veel sneeuw daar boven, maar beneden, daar waar wij slapen, is alles weer zomergroen.
Er staan hier zoveel dennen, dat je bij jezelf denkt: "Wat moet je er toch allemaal mee!?" Als je, volgens Lorenz, voor elke 1000 dennen één cent krijgt, ben je binnen de kortste keren multi-miljonair.
Maar ja, dan heb je weer een probleem, want waar laat je dan al die losse centen?

• 11 September 2014 - 21:30

Mariejose:

Wat een prachtige foto's! Jammer dat jullie het zo koud hebben. Gelukkig wel helder weer zodat je alles goed kunt zien. Doet de auto het wel goed met die kou?
    Veel plezier nog en groetjes van ons. Mariejose

• 11 September 2014 - 23:01

Marleen:

Fijn dat je de kerstkaarten al klaar hebt voor dit jaar. Ik vind die met die fietsen wel mooi. Scheelt je ook een boel denkwerk van wat je dit jaar weer moet maken. Wel gek hè, die sneeuw in de zomer? Ik vind het wel grappig dat jullie daar nu in die kou zitten. Wilma roept altijd dat het van haar niet hoeft die sneeuw, maar stiekem is het toch wel bijzonder, zeker in dat mooie landschap. (als je tenminste door die ramen in de bergen kan kijken)
    Ik ben nog bezig met de geraniums in Boppard. Hebben ze daar ook geraniums, of is het echt alleen maar gele berken? En nog een aanradertje: mocht je langs Peyto Lake komen, even een kijkje nemen in het hele blauwe meer. Groeten ook van Ben, Marleen

• 11 September 2014 - 23:15

Ben:

berichtje voor de volgers van Wilma en Lorenz,
    We krijgen via de gewone mail een foto toegestuurd met Wilma achter (of onder) het stuur van hun slee.
    Helaas kan ik deze niet uploaden, daarom een link naar de bewuste foto:

www.voorhorst.eu/Ksieniks-in-mijn-slee.jpg

Volgens mij moet ze een kussentje kopen, dan kan ze tenminste weer de ramen in de bergen zien.

• 11 September 2014 - 23:29

Wilma:

Nee, nee, nee! Die foto was privé alleen voor Ben hoor!
    Vooral NIET kijken dus. Ik had er persoonlijk voor gezorgd, dat die foto niet up te loaden was!!!

• 11 September 2014 - 23:41

Annet:

Hallo Wilma en Lorenz,

Wat maken jullie weer een mooie reis. Net al de foto's bekeken en nu in Canada. Lekker koud daar?
    Zo te zien ben je nu aan het mailen, leuk.... Groeten van Annet en nog fijne reisdagen.

• 11 September 2014 - 23:55

Wilma:

Hallo Annet, leuk een berichtje van jou. Gefeliciteerd met je verjaardag en met jullie nieuwe kleinkind. Je bent nog laat op, want hier is het bijna theetijd (drie uur) en jij moet nodig naar bed volgens mij, want volgens mijn berekening is het bij jullie bijna 24:00 uur.