De berg en het meer - Reisverslag uit Kalispell, Verenigde Staten van Wilma Andres - WaarBenJij.nu De berg en het meer - Reisverslag uit Kalispell, Verenigde Staten van Wilma Andres - WaarBenJij.nu

De berg en het meer

Door: Wilma Andres

Blijf op de hoogte en volg Wilma

06 September 2014 | Verenigde Staten, Kalispell

Als je foto's ziet van Glacier National Park, dan wil je dat ook wel eens in het echt zien. Controle op fotoshop, want die kleuren en die plaatjes vind ik altijd zó mooi! Je zou toch soms echt denken dat ze geshopt zijn. Marie-José en Kees hadden in mei schitterende plaatjes gemaakt hier met van die bergen, die dan hun weerschijn in het meer hebben. Liefst ook nog sneeuw op de bergen natuurlijk. Nou, die foto wilde ik ook maken. Wel graag nog iets mooier dan zij hadden, dat snap je wel.

Nou hadden we vandaag een dagje om het Glacier Park te zien. En ik moet je zeggen dat het me in eerste instantie een beetje tegenviel. We zagen vooral veel dennen links en rechts van de weg en de bergen wilden maar niet mooi in het meer "schijnen". En de sneeuwberg was weer net aan de verkeerde kant. De beren en de andere gevaarlijke beesten lieten ons ook al niet schrikken.
Dus zijn we maar naar een grote dam gereden. Daar was het prachtig en de kleuren deden zelfs onecht aan: zo mooi.
Verder hebben we nog een grappig plaatsje Whitefish bezocht. Wel echt indiaanachtig en toeristisch, maar toch leuk.

Morgen rijden we dwars door het park naar het Canadese gedeelte van het Glacier.

Ons hotel is prachtig hier. Bij de uitgebreide ontbijten zijn de zoete, vooral vruchtensmaken, favoriet, alleen niet bij ons helaas. Je krijgt hier bijna heimwee naar gewone yoghurt.
De gekookte eitjes lagen hier in een bak met ijswater met ijsklontjes. Ik heb nog nooit bevroren gekookte eieren gegeten, dus ook vanmorgen niet.