Stoom afblazen - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Wilma Andres - WaarBenJij.nu Stoom afblazen - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Wilma Andres - WaarBenJij.nu

Stoom afblazen

Door: Wilma Andres

Blijf op de hoogte en volg Wilma

04 September 2014 | Verenigde Staten, West Yellowstone

We moesten vannacht onze voeten bijwarmen met een extra dekentje, want het vroor buiten. Overdag wordt het nog wel 62 graden F (-32 /9 x5), omdat de zon zo fel schijnt, maar we zitten hier op een hoogte van ruim 2200 meter en dan is het maar een paar uur per dag rokjesweer.

De ondergrondse vulkaan hier blies weer aardig wat stoom af. Een enorme geiser kookte zoveel stoom de lucht in, dat je al van ver zou kunnen denken dat je toch echt de brandweer moest waarschuwen. De indianen hier in de buurt mochten willen dat ze zoiets in hun reservaat hadden, maar dan wel met een aan- en uit-knop eraan. Wij vonden het in ieder geval minstens kunnen concurreren met The Old Faithful.

We werden weer verrast door de wonderschone kleuren van het hete zwavelwater, dat zijn grillige weggetjes zoekt en uit alle grote en kleine gaatjes te voorschijn komt en prachtige aquarelpatronen op de grond tekent.

Onze buffel van de eerste dag, laten we hem Bertus noemen, had vandaag reünie. Hij zat met minstens dertig andere te chillen en te genieten van het lopend grasbuffet.

Of het nou een moose was of een deer, maakt niet uit, maar hij was mooi, zo aan de kant van het water. De dieren lieten zich goed zien vandaag. We spotten met gemak: voorraad verzamelende eekhoorntjes, een overstekende vos aan de wandel, een sprietig dun hertje en een heleboel buffels.

In het noordelijke deel van het Yellowstonepark stijg je tot bijna 3000 meter hoog. Je ziet enorme kloven en diepten. Rivieren vallen letterlijk tientallen meters naar beneden.
Jammer dat we in Nederland niet zo'n park hebben. Het zou veel mensen van hun stress afhelpen.
Maar ja, waar moet je dan op vakantie naar toe?

• 05 September 2014 - 11:24

Hans T:

Hoi Lorenz en Wilma
    het lijkt ook wel of dat jullie op Ijsland zijn met die prachtige kleuren en stoompluimen.
    Alleen kwamen wij toen wij daar waren geen buffels of herten tegen.
    Je kon op Ijsland ook in warmwaterbronnen gaan zitten, was wel lekker.
    Voor een stoombadje is t natuurlijk te heet, je wordt er zo rood van denk ik.
    Wij genieten erg van de mooie foto's en jullie dagelijkse verhalen.
    En Lorenz……., ik zou een T-shirt kopen met een mooie buffel erop staat beter bij je en lekker stoer.
    Mijn maat is Large…………….
    En voor de voetjes een buffelhuid
    geniet verder samen,
    Groet Hans

• 05 September 2014 - 20:31

Mariejose:

Goed om te zien dat jullie genieten van Yellowstone. Hebben jullie al een beer gezien?
    Dank voor de mooie foto's. Bij ons komt het beeld weer helemaal terug. Wat is het toch een prachtig park. Veel kijkgenot nog daar en hopelijk komen jullie yogi-beer nog tegen.
    Groet van Kees en Mariejose