Koper en wespen - Reisverslag uit Bad Godesberg, Duitsland van Wilma Andres - WaarBenJij.nu Koper en wespen - Reisverslag uit Bad Godesberg, Duitsland van Wilma Andres - WaarBenJij.nu

Koper en wespen

Door: Wilma Andres

Blijf op de hoogte en volg Wilma

23 Augustus 2013 | Duitsland, Bad Godesberg

We hebben toch een lekkere sorbet gehad vandaag! Met van die vruchtjes aan de zijkant, dus heel gezond, en daar bovenop een dikke toef slagroom, helemaal boven het glas uitstijgend en tenslotte, maar dat hoefde voor ons niet zo, een stokje met glimmende foliesliertjes als palmboompje erin. Dat laatste om ons als kinderen zo blij te voelen.
Dat alles onder een parasol met uizicht op de Rijn, waar het scheepvaartverkeer nog steeds bezig was de crisis te bezweren en de economie draaiende te houden hier.

Gisteren zagen we iets nieuws. Ze waren pruimen van de bomen aan het zuigen met een groot soort stofzuiger. Blad en takjes gingen gewoon mee naar binnen. Naast wijngaarden hebben ze hier nl grote pruimgaarden: de blauwe zijn nog niet rijp; de gele wel. Ik had stiekem een paar pruimen gejat, maar zuur! Echt niet te pruimen. En Lorenz had nog zo gezegd...

Vanavond werd op onze eettafel een twintigtal koperen munten gestrooid tegen de wespen en inderdaad... die gele lastpakken hadden geen zin meer in ons eten.

We zitten dichtbij Bonn, hebben inmiddels ruim 700 km op de teller staan en gaan morgen vroeg weg in de hoop dat we geen regen krijgen.

We vinden het fijn om jullie berichtjes te lezen. Elke keer weer een verrassing!

• 24 Augustus 2013 - 22:27

Jos En Marianne:

Na een nijvere zonnige dag (Marianne: in de tuin en voor vandaag de inkopen/maaltijd verzorgen, zingen; Jos: de bovenbende schoonmaken, een huwelijk, de Amerikaanse reis voorbereiden en liefdadigheid voor Glasrijk Tubbergen) genieten wij van het heerlijke Prinsengrachtconcert op TV, af en toe lekker meeblèren.

Jullie verslagen zijn om van te smullen. Wat een heerlijk nuchtere, maar vooral ook speelse kijk op het leven om jullie heen. Zo'n dikke sorbet kan toch geen kwaad na al die calorieën verslindende kilometers. Je moet toch een beetje op gewicht blijven. Nu sportief marr ook alert verder naar de meta Xanten.

Good goan, J&M

• 26 Augustus 2013 - 20:00

Marleen:

Hier eindelijk een berichtje van ons. We vroegen ons al af waar jullie berichtjes bleven, maar er zat er 1 in een niet veel gebruikte inbox. Dus snel alles even ingehaald met lezen..........
    Het is lezen met een glimlach; volgens mij hebben jullie best schik onderweg! En gelukkig (meestal) mooi weer. Volgens mij is het eindpunt al bijna in zicht, dus nog even doortrappen en je bent er. Ik heb vandaag ook lekker gefietst op mijn extra vrije maandag. Over 2 weken moeten we aan de slag: met een deel van de familie de berg op! We hebben er zin in.
    Geniet nog van het fietsen en we horen de verhalen wel een keer.
    Groeten, ook van Ben,
    Marleen

• 26 Augustus 2013 - 21:32

Hans:

Ik schat dat jullie nog 300 km moeten gaan?
    Nou na vandaag moet dat vast lukken om de 27ste thuis aan te komen.
    Ben benieuwd naaar jullie foto's van ijsjes boten en het plukken van zure pruimen. Hopelijk zijn jullie op gewicht gebleven of..........
    Ben vandaag ook nog op de racefiets weggeweest want zoals Marleen al schreef over 2 weekenden moeten we in de Franse Alpen onze beenspieren laten werken pffffff, merkte vandaag dat er nog wel wat spierkracht bij mag komen.
    Blijf genieten Wilma en Lorenz want fietsen door het landschap is o zo mooi.
    Tot later, lieve groet Hans

• 26 Augustus 2013 - 21:40

Ine:

Als het goed is komen jullie morgen thuis. Het was leuk om jullie verslagen te lezen. Hoop dat de laatste dagen ook de moeite waard waren. Lijkt me bijzonder om naar huis te fietsen. De omgeving wordt steeds bekender en dan ineens ben je er. Maar... Heerlijk weer je eigen badkamer, eigen bed. Geniet er van. Liefs, Ine.