De rest van de dag - Reisverslag uit Boppard, Duitsland van Wilma Andres - WaarBenJij.nu De rest van de dag - Reisverslag uit Boppard, Duitsland van Wilma Andres - WaarBenJij.nu

De rest van de dag

Door: Wilma Andres

Blijf op de hoogte en volg Wilma

22 Augustus 2013 | Duitsland, Boppard

Met een klein apparaatje iets schrijven valt nog niet mee en vereist veel geduld. Daarom de rest van de dag in een nieuw verslag.

In Boppard, het reisdoel na 85 km vandaag, hebben ze op de stenen kade 60 cm van het water af een lang ijzeren hek gezet. Ze hangen aan het hek bloembakken met geraniums erin en een groot aantal tafeltjes en stoeltjes moeten ons, mensen van een bepaalde leeftijd, lokken om achter de geraniums te gaan zitten om op en over de Rijn te kijken en de plaatselijke middenstand te spekken.
Wij trapten er dus in, maar een uitgerust mens kon bedenken dat je achter een grote bos van die bloemen geen snars kon zien. Maar je zat er lekker en we amuseerden ons met de grote bedrijvigheid op en langs het water. In een uur passeerden er aan de overkant van het water 15 treinen, waarvan er minstens 10 goederentreinen, met ladingen, waarvan we het fijne niet wisten. Wat kan een mens de dingen toch heen en weer slepen: schepen, vliegtuigen, treinen vol met spullen: mensen verdienen er hun brood mee, genieten ervan (op een terras), of ergeren zich eraan als je niet kunt slapen van het lawaai.

Na een dag van 85 km trappen (of had ik dat al vermeld?) in de zon is het goed rusten. Morgen via Koblenz richting Bonn.

• 22 Augustus 2013 - 23:28

Gerda Engerard:

HOI WILMA EN LORENZ

Vandaag voor het eerst jullie reisverslag gelezen. Zo te zien hebben jullie het goed naar je zin. Jullie treffen gelukkig mooi weer. Ga maar niet te snel,want dan ben je zo snel thuis.Geniet nog lekker.
    Groet van Gerda

• 23 Augustus 2013 - 08:16

Hans:

Jammer dat jullie achter de geraniums zaten. Haha ( te vroeg voor jullie eigenlijk ) Was er geen plek daarvoor?
    Het is goed en leuk om te lezen dat jullie genieten van alle dingen die om je heen gebeuren ook al is dat soms niet te begrijpen waar het allemaal voor moet, maar ja een mens wil bewegen en geld verdienen toch.
    Geniet verder van jullie fietstocht en hopelijk is het niet te warm in de zon, beter dan regen.
    Lieve groet
    Hans en ook van Ine ( zij gaat werken en ik ben bezig met een terras in de tuin )

• 23 Augustus 2013 - 22:03

Giny:

Fijn om te lezen dat jullie reis voorspoedig verloopt. Geniet van iedere kilometer en houd alles heel!! Kanjers zijn jullie!!