Druiven, bramen, schepen en vliegtuigen - Reisverslag uit Mainz, Duitsland van Wilma Andres - WaarBenJij.nu Druiven, bramen, schepen en vliegtuigen - Reisverslag uit Mainz, Duitsland van Wilma Andres - WaarBenJij.nu

Druiven, bramen, schepen en vliegtuigen

Door: Wilma Andres

Blijf op de hoogte en volg Wilma

21 Augustus 2013 | Duitsland, Mainz

Van de Tauber zijn we overgestapt naar de Main en vandaag zien we bij Mainz voor het eerst de Rijn.
De route blijft onveranderd liefelijk, afwisselend en mooi. Grote duwboten en lange schepen varen stukjes met ons mee. Imposante bruggen en poorten liggen er fotogeniek bij. Wat kan een mens toch bouwen. Dat zagen we ook toen Frankfurts ruim 250 m hoge torens opdoemden als teken van financieel machtscentrum. Leuk om thuis op de foto terug te zien.

Jammer dat de druiven nog niet rijp zijn, want duizenden trossen hangen hier gewoon voor het grijpen. Ze zijn bestemd om Riesling te worden. De bramen zijn wel rijp en af en toe wat snoepen onderweg is werkelijk heerlijk. Alleen was ik al weer vergeten dat die stekels gewoon je arm openkrabben en losse draden trekken aan je sportkleding.

Bij een lommerrijk restaurantje aan de oever van de Main zaten we naast de landingsroute van het vliegveld Frankfurt. Echt elke 15 seconden kwam er een grote gekleurde vogel voorbij. We hadden het idee dat ons eten met kerosine werd besprenkeld. Best een mooi gezicht voor een halfuur, maar je zult hier wonen!

We slapen vandaag in Mainz, zijn in twee dagen weer zo'n 170 km dichter bij huis gekomen en we hebben fantastisch weer: 27 graden en geen wind.

Een hotel met gratis internet is de kers op de appelmoes.

• 22 Augustus 2013 - 10:33

Jan Willem Hetsen:

Hallo beste wereldreigers, wat leuk om, tot nu toe via Marlien jullie berichten te lezen.
    Wilma heeft schrijftalent en laat de thuisblijvers daarin delen, geweldig hoor.
    Na thuiskomst maar eens aan een roman beginnen?
    Groeten en tot ziens, Jan Willem

• 22 Augustus 2013 - 15:47

Hannie Weevers:

Hallo,
    Zie dat er nog een paar berichtjes waren en jullie er intussen toch maar weer 170 km op hebben ZITTEN. Geweldig, goede reis verder en nog veel plezier!

Hannie