Een lange dag - Reisverslag uit Herrieden, Duitsland van Wilma Andres - WaarBenJij.nu Een lange dag - Reisverslag uit Herrieden, Duitsland van Wilma Andres - WaarBenJij.nu

Een lange dag

Door: Wilma Andres

Blijf op de hoogte en volg Wilma

17 Augustus 2013 | Duitsland, Herrieden

Vandaag hebben we 90 km gefietst. Dat was even wennen voor ons zitvlak, want op het laatste terrasje hadden ze harde stoelen zonder kussen, maar de Radler smaakte goed.
Nu liggen we in een mooi hotel sport te kijken op tv en gaan dadelijk hier lekker eten.
De route is bijzonder mooi. Wel twee stevige klimmen naar 500 m hoog. Bij een stralend zonnetje midden op de dag was dat flink zweten en afzien, maar alles wat naar boven gaat, gaat uiteindelijk ook weer naar beneden. Met die wetenschap hielden we de moed erin.

Ook gisteren hadden we prachtig weer met weinig wind. We sliepen dicht bij de rivier Altmuhl, een rivier waar de streek naar is genoemd en die we drie dagen volgen.
Lorenz trapte onderweg de ketting eraf en het ding zat zo muurvast gedraaid, dat hij met beide handen de ketting links, rechts, omhoog en omlaag moest trekken om er ook maar iets beweging in te krijgen. Uiteindelijk lukte het deze technische man toch om het geheel weer lopend te krijgen, zonder dat de boel kapot was. Als je hier zou zijn, zou je hem daarna geen hand willen geven, want zo zwart had ik zijn handen nog nooit gezien. Het hotel had goede zeep gelukkig.

Het is hier ongeveer 28 graden. Ze geven regen voor morgen. We zullen zien. Dld is groot. Die druppels kunnen ook elders vallen.

• 17 Augustus 2013 - 22:12

Annet:

Hallo fietsers....
    De reis verslagen gelezen en jullie maken het goed. Genieten!!
    Leuk om jullie zo te volgen, nog veel mooie fietsdagen samen.
    Groetjes, Annet.

• 18 Augustus 2013 - 08:29

Marlienhetsen:

Aan vieze handen heb ik een broertje dood, die technische lts man moet ik dan maar kussen !
    En als ik je nog een tip mag geven Wilma. Hoge bergen beklimmen vindt hij prima, afdalingen ook maar zorg dat het de goede zijn want "terug gaat ie niet" (van Peter !)
    Maar.....een fantastische tocht gewenst en blijf vooral mailen en in (op) de wielen
    JW gaat vandaag in de polder dode konijntjes rapen, er loopt een vos rond.
    Liefs,
    Marlien

• 18 Augustus 2013 - 09:16

Hans:

Hoi Wilma en Lorenz
    Ik voel helemaal met jullie mee, lekker klimmen want hoe hoger je komt hoe mooier de vergezichten. Een beetje zweten werken is niet vervelend, zo vergeten als je in t hotel onder de douche staat en daarna een heerlijk maal krijgt voorgeschoteld. Op tijd stoppen en genieten van de reis was ook mijn motto toen ik naar Santiago fietste. Fijn dat het weer droog is want vandaag is t hier in Tilburg erg vochtig. Geniet de komende dagen weer verder van jullie reis, doe voorzichtig en haast je niet. Tot t volgende bericht.
    Lieve groet Hans

• 19 Augustus 2013 - 14:29

Marianne:

Hallo stoere trappers. Fijn om te lezen dat de tocht goed verloopt. Lorenz heeft technisch talent dat groter is dan ik vermoedde of...heeft hij gewoon veel geluk???
    De regen die voorspeld is, viel hier vanmorgen en zo kijk ik nu alweer naar prachtige wolken die hun inhoud stevig vasthouden. Leuk om jullie tocht te volgen. Ik hoop dat het geluk met jullie blijft en er nog vele mooie dagen zullen volgen. Trap ze.Zomerse groet uit Tubbergen, Marianne