De kop boven het maisveld - Reisverslag uit Paderborn, Duitsland van Wilma Andres - WaarBenJij.nu De kop boven het maisveld - Reisverslag uit Paderborn, Duitsland van Wilma Andres - WaarBenJij.nu

De kop boven het maisveld

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

06 Juli 2012 | Duitsland, Paderborn

Vandaag zagen we de voorbereidingen van ons voedsel op de velden staan: tarwe, rogge, haver, gerst; met en zonder korenbloemen. Prachtig wuivende halmen, bijna rijp en de mais was zover omhooggeschoten dat we er net nog geen last van hadden: we kwamen met ons hoofd nog nét boven het maisveld uit. Zo konden we nog genieten van de spitse kerktorentjes in de verte en van de piepkleine gemütliche stadjes hier.

Het was vandaag een mooie dag met een beetje klimmen, dat wel. We zitten nou ruim 100 m hoog. Om twee uur vanmiddag kwamen we aan bij het Ibishotel in het centrum van Paderborn. We hadden er toen al 80 km op zitten. Het was een droge dag, al dreigde het in de namiddag met wat donkere wolken flink te gaan regenen, maar niets van dat al.

Paderborn is een echte vakantiestad: mooie Dom, prachtig terrasvol centrum en alles wat een vakantieganger van een stad wenst, is hier aanwezig: kortom een stad om naar terug te gaan.

Vanavond naar het schuttersfeest geweest: het grootste spektakel van Paderborn. Twaalf Schützenvereine lieten zich daar zien aan de nieuw gekroonde koningin. Muziekkorpsen en veel gesalueer. Ook veel scherpe sabels, brandende fakkels en een heleboel lintjes. We vonden het prachtig.