De eerste regen - Reisverslag uit Valence, Frankrijk van Wilma Andres - WaarBenJij.nu De eerste regen - Reisverslag uit Valence, Frankrijk van Wilma Andres - WaarBenJij.nu

De eerste regen

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

27 Mei 2011 | Frankrijk, Valence

Ja hoor! Ze hadden het al voorspeld: regen. Maar het bleef nog steeds droog. Tot vanmorgen dus. We stonden startgereed en het plensde buiten. Nou, wij weer naar binnen, tassen open en alles overhoop halen, want de regenkleren lagen helemaal onderin. We besloten dat een jas voldoende was en Lorenz heeft nog een ding voor over zijn broek, maar het was wel frisjes zo vroeg in de morgen. Later droogden we weer op in de flinke tegenwind, die ons verder de hele dag terug wilde duwen van waar we gekomen waren, maar we lieten ons humeur er niet door bederven, want er was genoeg te genieten vandaag. Mooie pieterpeuterige dorpjes, waar bij de bakker de sociale contacten worden onderhouden. De wekelijkse markt met de vrouwen bij de lappen en de mannen luidruchtig in het café.

Wij maakten vandaag voor een klein stukje deel uit van de dorpsgemeenschapjes hier. Bij de koffie was het steeds weer gezellig babbelen met de mensen van hier, die ook erg belangstellend zijn in onze verhalen.

Valence is een grote stad met veel drukte aan de rivier, mooie elegante winkels en terrassen voor elke rang en stand. Vandaag waren we eens een keer op tijd voor het eten. We hebben nu in de gaten dat het voor een uur of twee moet gebeuren.
Ja, ja, we leren het nog wel!

• 28 Mei 2011 - 14:24

Charles En Kitty:

Blij verrast met het telefoontje van jullie, ben ik meteen op zoek gegaan naar de adresgegevens van de Chambre d'Hôtes in St. Aubin-sur-Aire. Voor Lorenz wel bekend van onze wandelweek Circuit Jeanne d'Arc. Hier de gegevens: Domaine de Hellebore, Madame Pothier, 0033-329770661 of 0033-674546948. Veel fietsplezier en houdoe!!